onsdag 2 mars 2011

Sportlovet

I går var jag på workshops på facket. Det med att positiva tankar kan förändra livssynen är mycket tänkvärd. Här kommer mitt äldsta barnbarns fastalavnsdräkt:
Cassandra som är 5 år valde att vara en ballerina. Vi utgick från hennes gymnastikdräkt som var rosa. Jag gjorde två rosa tyllkjolar för att det skulle stå ut. På kjolen sydde jag fast rosor som jag har köpt på en studieresa till Turkiet.


 Rosor syddes även fast på gymnastikdräkten och på de nyinköpta ballerinaskor.




Christina hittade hårspännen i samma färger som rosorna, vi limmade fast rosor på dessa. Det blev så fint i hennes hår.



 

Kronan på verket var ett rosa diadem, fast Cassandra för kanske dansa lite försiktigt så att den inte ramlar av. Öronhängana är inköpte på Röda Korset i Borgholm för 10 kr.





Med hela utstyrslen blev hon en riktig ballerina. Hon blev lika stolt och nöjd som sin lillebror.


3 kommentarer:

  1. Vilken söt ballerina !
    Tur att vi fick hem så mycket material från studieresan och att det varar ännu! (men jag minns att vi hade övervikt på bagaget!)
    Ja, positiva tankar behövs, så här när det är två långa dagar kvar på veckan!
    Ha en fortsatt bra vecka - kram!

    SvaraRadera
  2. Jätte söt utstyrsel. När det börjar sina i våra förråd kanske det är dags igen för en ny resa till Istanbul men då utan skoljobb.
    Men hur mycket övervikt det blir då det törs jag inte tänka på.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var ju roligt att hårspännen fanns i samma färger som rosorna.

    SvaraRadera