onsdag 30 mars 2011

Pyssla klart

Nu känns det som att våren verklingen är på gång. SKÖNT!!!
Jag har börjat att försöka färdigställa några av alla de projekt som jag har påbörjat.
Det ligger ju lite av varje i mina gömmer. Först ut var en nåldyna i ull som jag hade påbörjat på min utbildning. Den blev riktig läcker om jag ska säga det själv.



Sen var det dax för ett armband av tenn. Jag påbörjade det för flera år sedan tillsammans med textillärarna i Lessebo kommun . Det var mycket mer tidskrävande och svårare att få jämnt än jag trodde. Fast det blev lite snett så är jag ganska nöjd. Det är mitt första försök och syns inte så mycket när jag har på det.





Sist ut var ett maskinbroderi som också har legat nästan klart länge. Det är den tredje bilden i samma serie. Jag kan inte rita och måla, men att brodera med symaskinen klarar jag av ganska bra. Jag bygger upp bilden med olika lager av chiffong och syr med stygn huller om buller på symaskinen. Jag har planer på att även göra några bilder på Blå Jungfrun och från Malta, men det blir senare.


De projekt som är på gång är några jackor som väntar på att få en ny blixtlås. Sen ska jag nog börja på något nytt, det ligger material till flera nya projekt och bara väntar på mig! 


2 kommentarer:

  1. Hejsan! Här var det aktiviteter. Ja, synd att du inte var hemma i helgen, annars hade det blivit "oväntat" besök. Men vi åker ju "förbi" varandra på vägen = )
    Vad fina dina alster blev, känner ju igen en del....men nu vill jag se vad som kommer efter!
    Ha´det bra - Kram

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som plockar fram och gör klart. Det var mitt mål också men det är ju mycket roligare att påbörja något nytt.
    Broderiet blev ju toppen fint.
    Heja på Bente.
    Kram
    ps. Hoppas du fått lite o-ringar av Monika Ds.

    SvaraRadera